polo 31.03

20, plaza. chce oglosic, ze to ostatnie polo, na ktore mozecie przychodzic bez wlasnych kijow. od kwietnia beda 3 kije dla nowych gosci. takze apeluje o rozsadek i wez kurwa wreszcie zrob ten jebany kij! dodatkowo jutro zrzuta po 10zl na pilki.

Read more

24.03 plaza 20:00

Polo się odbywa.
Będzie też rura, bo trzeba się przygotowac przed WROstro!
Jeżeli chcesz się zabrać do Wrocławia, przyjedź to uzgodnimy o której wyruszamy.
dozo o dwudziestej!

Read more

polo 20.03

polo o 20 na plazie.

Read more

17.03 polo

jak zawsze. 20:00 plaza

Read more

polo 10marca

jest polo o dwudziestej.
zrób w końcu swój kij. statystyki mówią, że w co drugim serwisie narciarskim zdobędziesz chociaż jeden kijek za darmo/piwo więc co to za problem ? do zobaczenia

Read more

polo 6.03 niedziela

Czas wiosna idzie, czas ostro zacząć sezon bike polo. Rozkładamy bandy żeby się przewietrzyły, a przy okazji jak już będą stać, to pograjmyy! Niedziela, godzina 12 w parku Jana Pawła II na Wildzie. Czekamy!!

Read more

polo 3.03

skoro jutro czwartek, to spotkajmy sie o 20 na plazie! wlasne kije obowiazkowo.

Read more

Warsaw Open 2011




Doczekaliśmy się pierwszego turnieju bike polo w tym roku i drugiego w historii Polski! Dzięki współpracy stowarzyszenia Polish Hardcourt Bike Polo League z organizatorem Targów Rowery 2011 została udostępniona przestrzeń, gdzie przeprowadzony zostanie turniej na światowym poziomie organizacji, no i oczywiście gry :)
Z Krakowa jedzie do Warszawy przynajmniej jedna drużyna, zapisy do 7 marca, więc spieszcie się!

Turniej Hardcourt Bike Polo
12-13 marca 2011
Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14
Format
format gry jest uzależniony od liczby teamów i dlatego będzie opublikowany po 7 marca - ostatni dzień rejestracji!
Gry 10 minutowe, kończące się po 5 golach albo 10 minutach.
Punktacja: Wygrana gra = 3, remis = 1, przegrana = 0. W przypadku remisu w punktacji decyduje różnica bramek.
Najlepsze drużyny przystąpią do finału w niedzielę.
Żaden rower nie może opuścić terenu hali bez zgody organizatora targów.
Trzeba podpisać oświadczenie o odpowiedzialności przed gra. Sędzia nie pozwoli na grę bez podpisanego świadczenia.
W przypadku gracza poniżej 18 lat wymagana jest zgoda rodzica lub opiekuna prawnego, poprzez złożenie podpisu.

Regulamin
Jesteśmy leniwi w kwestii regulaminów więc po prostu Dorota Szprota przetłumaczyła regulamin z Worlds w Berlinie z 2010 r. , graliśmy na tych zasadach również w Londynie i było OK, zasady są bardzo zbliżone do zasad na jakich gramy normalnie w Polsce, więc każdy powinien już być do tego przyzwyczajony!

Sędziowie
Będzie jeden główny sędzia. Ma on ostatnie słowo we wszystkich decyzjach. Kolejny sędzia linii bramkowej będzie za lub w pobliżu każdej bramki, aby potwierdzić strzał. Gol ogłaszany będzie poprzez uniesienie ręki w powietrze, a skrzyżowanie ramion oznacza brak gola.
Jeżeli sędzia z jakiegokolwiek powodu zatrzyma grę, może rozmawiać z dowolnym graczem, którego chce o coś zapytać lub musi zdyscyplinować. Kłótnie, obrażanie lub krzyczenie na sędziego może spowodować 30 sekundową lub dwu minurową karę.
Sprzęt
1 - Zespół składać się będzie z trzech graczy na boisku w danym momencie.
Rezerwowi są dopuszczani do gry tylko, jeśli zawodnik jest kontuzjowany poważnie i nie może dalej grać.
1.2 - Zespoły będą zobowiązani do noszenia jednakowych kolorów. Prosimy o przyniesienie zastępczych kolorów na wypadek, gdy przeciwnik będzie ubrany w podobnym kolorze.

2 - Każdy typ roweru jest dozwolony. (BMX, szosa, track, górskie)
2.1 - Rower musi mieć co najmniej jeden mechanizm hamowania. (Tzn. hamulec ręczny, ostre koło)
2.2 - Nie można dodać niczego do rowerów, co pomogłoby w blokowaniu strzałów na bramkę (np. dodatkowych elementów pod suportem, wypełnienia w głównym trójkącie ramy) z wyjątkiem błotników.
2.3 - Kije i rowery nie mogą mieć niebezpiecznych elementów wystających (wystających śrub, ostrych krawędzi), kierownica musi być zaślepiona. Bycze rogi nie są dozwolone.
Nieosłonięte tarcze są niedozwolone. Jeśli tarcza faktycznie prowadzi łańcuch, to jest OK, ale jeśli jest to zewnętrzna tarcza, która nie prowadzi łańcucha, to należy ją usunąć, owinąć łańcuchem lub założyć bash-guar. Sędzia ma decydujący głos w dopuszczeniu roweru na boisko.
2.4 - Kaski są obowiązkowe. Sędzia nie rozpocznie gry, jeśli którykolwiek z graczy nie będzie miał kasku na głowie. Jeżeli zespół nie jest gotowy do gry, będzie traktowany jako nieobecny. Ochraniacze są zalecane.

Ogólne warunki gry
3 - Rozpoczęcie gry
3.1 - Każda drużyna rozpocznie zza linii własnej bramki. Tylne koła dotykają band.
3.2 - Piłka zostanie umieszczona na środku boiska.
3.3 - Gra rozpocznie się wraz z odliczeniem "3 - 2 - 1 - polo" przez mierzącego czas.
3.4 - Będą tylko dwie minuty między każdą grą, więc upewnij się, że drużyna jest gotowa, kiedy przyjdzie Wasza kolej by grać. Jeśli się spóźnicie, będzie to traktowane jako nieobecność i będziecie stawiać piwo zespołowi sędziów i zespółowi przeciwnika, aby prosić o jeszcze jedną szansę na grę.
4 – Strzelanie gola i ruch piłki
4.1 - Gol musi pochodzić ze "strzału", zdefiniowanego jako uderzania piłki końcem młotka.
4.2 – Pchanie lub zgarnianie nie są uważane za "strzał", dlatego nie będą traktowane jako gol. Technika ta może zostać wykorzystana do przekazania piłki.
4.3 - "Odkurzacz", definiujemy jako uderzenie piłki szeroką stroną kija, nigdy nie będzie traktowane jako gol, chyba że piłka jest wrzucona przez gracza do własnej bramki. Jest to bramka samobójcza. Jeśli gracz przeciwnej drużyny wrzuci piłkę do bramki przeciwników, gol nie będą się liczyć. Drużyna broniąca się wejdzie w posiadanie piłki, a przeciwna drużyna odda pół boiska.
4.4 - Ball-joint: Nie mylić z zgarnianiem, podrzucaniem lub innym traktowaniem piłki.
Ball-joint jest definiowany jako przyciśnięcie piłki między otwartym końcem głowy kija, a powierzchnią boiska, a następnie przeciąganie jej. Zagranie ball-joint będzie dozwolone w dowolnym miejscu na boisku, jednak przed strzałem na bramkę, piłka musi być przekazana do innego gracza.
4.5 - Jeśli piłka utknie „na graczu”, w rowerze lub w między szprychami koła w taki sposób, że nie można dalej grać bezpiecznie, gra zostanie zatrzymana. Piłka zostanie usunięta i umieszczona na ziemi w miejscu zdarzenia. Gracz , na którym utknęła piłka, dostanie posiadanie piłk i gra zostanie wznowiona.
4.6 - Piłka nie może być kopana. Celowe dotknięcie piłki będzie liczone jako foot down lub podpórka (patrz poniżej), a gracz będzie musiał odbić. Jeśli gracz w ten sposób powstrzyma gol, będzie ukarany. Sędzia zdecyduje, jaką karę należy wyznaczyć tym momencie.
5 - Po strzeleniu bramki:
5.1 – Zespół, który zdobył bramkę powraca na swoją połowie boiska.
5.2 – Zespół tracący gola dostaje posiadanie piłki.
5.3 – Gra nie zostanie wznowiona do momentu, gdy obie drużyny nie powrócą na swoje połowy boiska.
5.4 - Drużyna broniąca nie może atakować dopóki dopóty piłka lub zawodnik ofensywny nie przekroczy połowy boiska.
6 – Foot down lub podpórka
6.1 – Foot down lub podpórka: gdy stopa gracza znajduje się na jakiejkolwiek powierzchni poziomej (np. ziemi, jego kijku, rowerze, piłce, innym graczu.)
6.2 – Gracz, który się podparł jest poza grą i nie może mieć kontaktu z piłką lub innymi graczami, dopóki nie zostanie włączony do gry w jednym z dwóch wyznaczonych punktach boiska.
6.3 - Jeśli gracz, który się podparł uniemożliwi gola, sędzia może uznać taki strzał jako gol. Przykład: obrońca przed bramką traci równowagę i podpiera się nogą. Broniący gracz pozostaje przed bramką - świadomie lub nieświadomie - i blokuje strzał. Jeśli sędzia nie ma wątpliwości, że strzał byłby golem, sędzia może uznać gola. Jeśli jest tak, że broniący gracz celowo zablokował bramkę, otrzyma dwie minuty kary.
6.4 – Miejsce do odbicia znajduje się na środku, po obu stronach boiska.
6.5 - Jeśli gracz zdeży się lub spada z roweru, gra nie zostanie przerwana, chyba że zawodnik jest kontuzjowany. W tym momencie sędzia zatrzymuje grę i sprawdza czy kontuzjowany zawodnik potrzebuje pomocy.
Kontakt i ogólne zachowanie na boisku
Kontakt cielesny i sprzętu jest dozwolony. Jednakże, w zależności od wagi, wszelkie zagrania ciałem, kijkiem lub rowerem, które sędzia uzna za nadmierne, lekkomyślne i niebezpieczne dla bezpieczeństwa zawodników będą skutkować ostrzeżeniem lub karą. Zasadniczo, decyzja o zagraniu ciałem nie jest problem, a raczej jak to jest zrobione.

7 - Dozwolony kontakt i ograniczenia:
7.1 - Ciało - ciało - zawiera kontakt ramię w ramię i wykorzystania przedramion.
Zdeżenia ramionami są dopuszczalne, jeżeli odbywa się po kontakcie (zwarciu). To powinno być raczej przepychanie, a nie uderzenie.
7.2 - Kij – kij - obejmuje przypadkowy kontakt przy próbie uderzenia piłki i podnoszeniu kija innego gracza. Uderzenie kija innego gracza z siłą albo napieprzanie spowoduje ostrzeżenie lub karę.
Na przykład, jeśli gracz zniszczy kij przeciwnika, to jest to nadmierne działanie i zostanie ukarane.
7.3 - Przytrzymywanie lub w inny sposób ograniczanie innego gracza chwytając go, ubrania lub sprzętu za pomocą rąk, łokci, stóp lub kija jest niedozwolone.
7.4 – Pchanie rękoma nie jest dozwolone.
7.5 - Pchanie lub zdeżenie z kim od tyłu nie jest dozwolone.
7.5 - Nie jest dozwolony kontakt kija z ciałem innego gracza.
7.6 – Nie jest dozwolony kontakt kija z rowerem innego gracza.
7.7 - Nie jest dozwolony kontakt roweru z ciałem innego gracza.
7.8 – Przypadkowy kontakt rowerów jest dozwolony. Cofanie roweru w rower innego gracza i zajeżdżanie pod kątem prostym nie jest dozwolone (T-boning).
7.9 - Wszelkie zdeżenia wzdłuż band bocznych - w przypadku, band wysokich na 60 cm lub niższych – w rezultacie których przeciwnik przeleci przez bandę będą dokładnie sprawdzane. Jeśli zdeżenie jest uznane za prawidłowe zagranie i przeciwnik po prostu nie mógł utrzymać równowagi, gra będzie kontynuowana. Jeśli jednak zdeżenie okaże się nieodpowiedzialnym lub nadmiernym zagraniem bez zachowania szacunku dla bezpieczeństwa przeciwnikowka, sędzia ma możliwość upomnienia lub przyznania kary.
7.10 - Jasny zamiar zranienia innego gracza nie jest dozwolony i spotka się z surową karą.
7.11 - Rzucanie kijem nie jest dozwolone w żadnym przypadku. Celowe rzucanie młotkiem będzie automatycznie karane co najmniej 30 sek. opuszczeniem boiska.
7.12 - Jeśli rzucony młotek zatrzyma piłkę przed wpadnięciem do bramki, sędzia według swojego uznania może uznać gola.
Czas (przerwa techniczna w czasie gry)
Sędzia zastrzega sobie prawo do wstrzymania gry z jakiejkolwiek przyczyny. Sędzia zagwiżdże dwukrotnie. Przerwa może być zarządzona z następujących powodów:
- Po strzelonym golu. Przerwa na naprawę sprzętu, wypicia wody itp. Piłka poza boisko. Gra zostanie wstrzymana dopóki dopóty nie zostanie przywrócona. Drużyna broniąca wejdzie w posiadanie piłki i gra zostanie wznowiona.
- Usterki sprzętu. Zespół z usterką mechaniczną może zwrócić się o przerwę tylko, gdy jest w posiadaniu piłki.
-Poważne obrażenia. W każdej chwili na decyzję sędziego.

Kary
Poniższe kary są do dyspozycji sędziego.
Niektóre przewinienia mają z góry przypisane kary. Jeśli tak nie jest, w zależności od wagi przewinienia, sędzia ma prawo używać tych kar w każdej chwili w dowolnej kolejności jako reakcja do przewinienia, o których mowa.
Obicie : Sędzia może nakazać graczom odbić po którejkolwiek stronie boiska. W razie potrzeby, gracz musi dotknąć punkt na bandzie kijem albo nadal będzie poza grą. Jeśli gracz fizycznie nie dotknie kijem punktu na bandzie, może być poproszony o ponowne sieknięcie kijem. Odbijamy zawsze bez zatrzymania czasu.
Zwrot piłki : ukarany zespół wróci na swoją część boiska. Gdy zespół w posiadaniu piłki przekroczy połowę boiska, czy to za pośrednictwem gracza czy piłki gra zostanie wznowiona.
Ostrzeżenia: W przypadku większości naruszeń sędzia wyda ustne upomnienie. Powtarzanie tych samych zachowań będzie skutkowało karą surowszą.
30 sekund kary: Kara ta będzie następstwem upomnienia ustnego lub zastosowana do karania graczy za bardziej poważne naruszenie przepisów po raz pierwszy. Kiedy sędzia zauważa wykroczenia, zasygnalizuje gwizdkiem wstrzymanie i poprosi gracza, który popełnił wykroczenie o opuszczenie boiska. Osoba mieżąca czas zasygnalizuje kiedy gracz może powrócić do gry. W tym czasie będzie trzech graczy przeciwko dwóm przez całe 30 sekund, chyba że niewinny zespół strzeli gola w czasie przewagi. W tej sytuacji ukarany zawodnik może ponownie wrócić na boisko.
Dwuminutowa kara: Jest zastrzeżone dla fauli (patrz poniżej), nadmiernej siły lub lekkomyślnego zachowania, które spowoduje krwawienie lub w inne poważne obrażenia. Ukarany zawodnik pozostanie poza boiskiem przez pełne dwie minuty, chyba że niewinna drużyna w trakcie kary strzeli gola. Wtedy ukarany zawodnik może ponownie wejść na boisko.
WAŻNE: kara może być wymierzona z opóźnieniem. Jeśli niewinny zespół jest w posiadaniu piłki, sędzia odgwiżdże karę, gdy drużyna przeciwna dostaje piłkę. Ukarany zawodnik zostanie polecenie, aby wyjść z boiska. Piłka zostanie przekazana poszkodowanemu zespołowi. Każdy zespół powróci na swoją stronę boiska i gra zostanie wznowiona. Gol zdobyty przez niewinnych zespół zakończy karę. Ukarany zawodnik może wrócić na boisko.
Usunięcie: To jest kara zarezerwowana dla przypadków bójki oraz ostrej, lekkomyślnej lub świadomie niebezpiecznej gry, która potencjalnie może spowodować poważne obrażenia fizyczne. Ukarany zawodnik zostanie usunięty z gry. Gra będzie 3 na 2, aż do końca regulaminowego czasu gry.

Wykroczenia powodujące przekazanie posiadania piłki:
Wyrzucenie piłki poza boisko - jest to opóźnienie kary. Jeżeli piłka zostaje uderzona i odbija się od powierzchni kija lub innej powierzchni, piłka zostanie umieszczona na boisko w miejscu, z którego wypadła poza boisko i gra zozstanie wznowiona bez przekazania posiadania piłki.

Wykroczenia, które mogą skutkować ostrzeżeniem, 30-sekundową lub dwuminutową karą:
Zahaczanie lub przytrzymywanie - Zahaczanie jest definiowana jako użycie kija do powstrzymania roweru lub gracza. Przytrzymywanie jest łapaniem gracza za odzież lub rower dłonią lub łokciem.
Słabe zagranie – zderzenia, uderzanie, popychanie w plecy, uderzenia w okolice szyi i głowy, jakiekolwiek uderzenia lub kopnięcia będą ukarane jako po prostu słabe zagrania. To jest raczej oczywiste.
Uderzanie - ciężkie uderzenie w czyjś kij może być uznane jako faul. Można w obronie złapać kij innego gracza, unieść lub przytrzymać swoim, ale będzie to uznane jako faul.
Rzucanie kijem.
Wysokie zagrania – próby uderzeń piłki powyżej kierownicy będzie ukarana jako wysokie zagrania. Możesz spróbować powstrzymać podanie piłki górą (lob pass) ustawiając kij pionowo by zablokować piłkę, ale nie jest dozwolone strzelanie z zamachem nad kierownicą i zostanie ukarane.

Read more

Read more